Podle dispečerů kvůli takovým problémům tak obvykledochází i ke zpožděním trolejbusových spojů MHD, které tudy projíždějí. Někdy se v této souvislosti hovoří o zlínské pasti na kamiony.
Od ledna do července 2008 existuje v dispečerských denících devět zápisů o problémech způsobených najetím vysokého vozidla nebo nákladu do prostoru podjezdu. Občas se stane, že v méně závažných případech řidič takového vozidla na svůj přestupek ani nikoho neupozorní, vycouvá z podjezdu a ujede a pracovníci dopravní společnosti až dodatečně zjistí určité poškození trolejového vedení pod podjezdem. Jsou také případy, kdy přímo k zachycení trolejového vedení nedojde, když si řidič kamionu v poslední chvíli snížený profil uvědomí. Ale může trvat i několik desítek minut, než se mu podaří s dlouhou soupravou bezpečně vycouvat a dostat se na objízdnou trasu. To také blokuje městskou dopravu. Jsou známy případy, kdy do couvajícího kamionu narazilo jiné vozidlo. Nebo trolejbus, který se snažil stojící kamion objet, zachytil a rozbil zpětné zrcátko náklaďáku.
„Je to krizové místo. Vzhledem k tomu, že pod podjezdem vedou naše linky 2, 4, 8, 9, 33, 34, a 35, mívají tyto události negativní dopad na plynulost městské hromadné dopravy téměř v celé síti," říká vedoucí dopravního úseku DSZO Pavel Nosálek.
Podle policistů je dopravní značení před podjezdem z obou stran v pořádku. Upozorňuje na maximální výšku projíždějících vozidel 3,1 metru. „Následky těchto nehod nebývají tragické, ale způsobují celou řadu nepříjemností. Brzdí dopravu na frekventovaném tahu Zlín - Fryšták a mají na svědomí komplikace v centru Zlína. Řidiči by měli neustále pečlivě sledovat dopravní značení, obzvlášť řidiči nákladních aut nebo kamionů," uvedla mluvčí zlínské policie Jana Bartíková.
Problémy s podjezdem sledují také zlínští strážníci. „Přesnou statistiku našich zásahů na tomto místě sice nemáme, ale mohu konstatovat, že jde o velice časté případy. Dopravní značení, které je zde umístěno, není řidiči respektováno. V tom je zřejmě celý problém. Z řidičů se vesměs jedná i cizí státní příslušníky,“ uvedla mluvčí Městské policie Zlín Šárka Škubalová.
Provozně-technický náměstek Ředitelství silnic Zlínského kraje Radek Berecka poukazuje na skutečnost, že správce silnice zde už některé úpravy dopravního značení v posledním roce realizoval, že je značení sníženého průjezdného profilu mnohem výraznější než dříve. „Návěst před křižovatkou ze směru od Fryštáku není kam umístit, je tam zastávka MHD. A oranžová šipka pro vyznačení objízdné trasy už podle norem dopravního značení větší být nemůže," poznamenal Berecka.
Problém najetí vysokého vozidla do podjezdu se projevuje častěji ve směru jízdy od Fryštáku a způsobují jej řidiči, kteří ještě Zlín neznají a jedou tudy poprvé. Do „pasti" zlínského podjezdu je paradoxně může dostat i elektronické navigační zařízení. „Navigační systémy řidiče neupozorní na omezenou výšku. Vyhledají nejrychlejší nebo nejkratší trasu a neberou v úvahu parametry vozovky. Tak se může stát, že navigátor ve vozidle navede řidiče kamionu i do podjezdu v Dlouhé," uvažuje o jedné z možných příčin opakujících se kolizí v podjezdu Radek Berecka.
Podle Nosálka má podjezd v Dlouhé ulici ještě jednu špatnou vlastnost: za silných přívalových dešťů se občas zaplní vodou a je neprůjezdný pro veškerá vozidla z důvodu zaplavení. Zdá se proto, že nynější zhoršenou průjezdnost podjezdu by mohla komplexně vyřešit jen jeho celková přestavba. O ní se uvažuje v souvislosti se zamýšlenou rekonstrukcí železniční trati.