Nový propagační materiál bude poprvé představen na veletrhu Regiontour 2009 v Brně a tvoří ho nejen brožura, ale i speciální mapa. Obsahuje návrh konkrétních tras, na nichž se turisté mohou seznámit s tradicemi a ochutnat některé regionální produkty. Zájemci díky tomu mají možnost vybrat si konkrétní program spojený s ochutnávkou piva, sýrů, koláčů či pečiva. Pro návštěvníky jsou připraveny například trasy Za vínem na pohádkový jih Moravy, Za vůní ušatého perníku, Hostinské minipivovary – jiný pivní zážitek a Mistrovské pekařské tradice, valašské šenky a výroba piva.
"Morava je známá především svým folklorem a tradicemi, s nimiž je spajatá osvědčená moravská a slezská kuchyně a vyhlášená pohostinnost. A na to autoři materiálu vsadili," podotkla Daňová. Propagační materiál je navíc doplněn i o konkrétní recepty na přípravu kulinářských specialit.
Kraje vydaly celkem 30 tisíc výtisků nového propagačního materiálu. O náklady ve výši přes 900 tisíc korun se podělily rovným dílem. Materiál je vydán ve třech verzích, které obsahují vždy po dvou jazykových mutacích, a to čeština a polština, angličtina a ruština a němčina a italština. Po Regiontouru je budou nabízet na dalších tuzemských i zahraničních veletrzích cestovního ruchu a prostřednictvím agentury CzechTourism také na jejích zahraničních zastoupeních.