Možnost přepravy jízdních kol v prostředcích MHD je zavedena i u některých jiných dopravních podniků, například v Hradci Králové nebo v Brně. "Chceme tuto službu pro cestující vyzkoušet i u nás. Umožníme cyklistům, aby velké výškové rozdíly mezi údolím Dřevnice a okrajovými částmi města překonali autobusem MHD. Z kopců nad městem se pak mohou snáze vydat na další zajímavé trasy po okolí a sjezdem do údolní části města se příjemným způsobem vrátit zpátky," vysvětlil smysl letní novinky vedoucí dopravního úseku DSZO Pavel Nosálek.
Přeprava jízdních kol bude povolena jen v nepracovních dnech a jen na přesně vymezených okrajových částech určitých linek. S jízdním kolem ve vozidle bude možno cestovat, pokud to obsazenost autobusu dovolí, v těchto úsecích: linkou 32 ze zastávky Školní ve směru do Kudlova, linkou 31 ze zastávky Obeciny ve směru do Jaroslavic, linkou 32 ze zastávky Mladcovská ve směru do Mladcové, linkou 11 ze zastávky Příluky-točna do zastávky Za Kapličkou, linkou 12 ze zastávky Příluky-točna ve směru do Želechovic, linkou 12 ze zastávky Želechovice-křižovatka pouze po zastávku Příluky-točna.
Pro přepravu každého jízdního kola si musí cestující, včetně těch, kteří cestující na časovou jízdenku, označit jízdenku za devět korun. S jízdním kolem se do vozidla nastupuje a vystupuje dveřmi označenými symbolem kočárku, nástup do vozidla s jízdním kolem je povolen jen se souhlasem řidiče. Přeprava kočárku pro spolucestující a vozíku pro invalidy má přednost před přepravou jízdních kol i dalších spoluzavazadel. Jízdní kolo nesmí ohrozit bezpečnost a plynulost přepravy a nesmí být na obtíž ostatním cestujícím. Cestující je povinen umístit jízdní kolo na určeném místě ve vozidle, zajistit je proti samovolnému pohybu a mít je pod dohledem po celou dobu přepravy. Zodpovídá za to, že jízdní kolo neznečistí nebo nepoškodí ostatní cestující nebo zařízení vozidla.
„Pozorujeme, že o cyklistiku je čím dál větší zájem. Na výlety na kole vyrážejí celé rodiny. Těm všem chceme vyjít vstříc. Využijeme k tomu kapacitu našich vozidel, která v okrajových částech vyjmenovaných linek nebývají o víkendech přeplněná. Naše služba se může stát určitým doplňkem budování sítě cyklostezek," dodal ředitel DSZO Josef Kocháň.
Povolení šesti tras přepravy jízdních kol o víkendech je prvním pokusem, který má v praxi ověřit, zdali takový systém může ve Zlíně fungovat a jestli nepřinese nečekané problémy. Pokud se osvědčí, Dopravní společnost Zlín-Otrokovice bude uvažovat o jeho dalším rozšíření.