„Chceme propojit semafory s vozy MHD tak, abychom minimalizovali situace, kdy řidič po vyjetí ze zastávky okamžitě stojí na semaforu. Přitom kdyby zůstal stát na zastávce, mohli by cestující ještě nastupovat,“ vysvětlil princip projektu člen Rady města Zlína Zdeněk Blažek.
Současně upozornil, že realizace projektu významně přispěje k dosažení celkového zvýšení plynulosti provozu s vazbou na snížení emisí a hluku. Systém nebude omezovat individuální dopravu přes Zlín. „Systém bude velmi jemně nastavený tak, aby přinášel výhody oboustranně,“ upozornil Blažek a dodal, že v průběhu tří měsíců dojde ve Zlíně ke koordinaci světelných křižovatek. „Samozřejmě za podmínky, že Rada města Zlína odsouhlasí vyčlenění finančních prostředků,“ dodal Blažek.
Předmětem projektu „Preference a plošná koordinace MHD – Zlín“ je plošná koordinace světelných křižovatek, aktivní preference MHD na světelné signalizaci, změna hw vozidel MHD, nová ústředna, aktualizace signálních plánů světelné signalizace ve městě, servis a údržba trasy optického propojení systému světelně řízených křižovatek.
Předpokládané náklady projektu jsou 25 milionů korun, z nichž by 21 milionů korun měly pokrýt dotace z regionálního operačního programu. Zastupitelstvo města Zlína schválilo projekt realizace a také podání žádosti o dotaci. Samotná realizace projektu by měla být dokončena do konce roku 2010.