Během zimního období slouží dispečeři SÚS ve třísměnném provozu v dispečincích, které jsou vybaveny potřebnou výpočetní i spojovací technikou. Ta umožňuje efektivní a rychlé řízení zásahů sypačů a jiné techniky v terénu. Mimo zimní období už těchto služeb na pracovišti není zapotřebí, přesto je v nutných případech zásah silničářů zajištěn po celých čtyřiadvacet hodin denně a sedm dní v týdnu.
„Takzvaná letní pohotovost spočívá v tom, že každá ze čtyř správ a údržeb silnic pověřuje v mimopracovní době jednoho pracovníka, aby držel pohotovost na telefonu v místě svého bydliště. Má k dispozici služební automobil. Pokud by toho bylo zapotřebí, je tento člověk schopen vyjet do terénu a označit náhle vzniklou překážku na silnici nebo poškozené místo, případně zajistit odstranění závady, “ uvedl provozně-technický náměstek ředitele Ředitelství silnic Zlínského kraje Radek Berecka.
Během pracovní doby mohou motoristé při zjištění závad na krajské silniční síti, které ohrožují bezpečnost provozu, telefonovat na běžné linky příslušné SÚS. Jsou to tato telefonní čísla:
• Kroměříž: 573 503 711
• Uherské Hradiště: 572 434 211
• Valašské Meziříčí: 571 612 102
• Zlín: 577 432 891
Odkazy na internetové stránky jednotlivých SÚS jsou zveřejněny na stránce http://www.rszk.cz/odkazy_sus.htm.
„Mobilní telefonní čísla službukonajících dispečerů SÚS v mimopracovní době nezveřejňujeme. Mají je však k dispozici na svém operačním středisku policisté. V případě potřeby se tedy v mimopracovní době mohou motoristé obrátit na tísňovou linku policie 158. Operační důstojník Policie ČR pak zajistí předání informací dispečerům SÚS,“ dodal Berecka.