Cyklostezky mimo jiné vytvoří bezpečné propojení Holešova a Martinic. Souvisí to především s výstavbou východního napojení průmyslové zóny. Na silnici číslo II/490 poblíž Martinic bude kruhová křižovatka, jedno její rameno vytvoří napojení průmyslové zóny. Cyklostezka povede z okraje Martinic ke kruhovému objezdu a následně podél vybudované komunikace do středu zóny. „Cyklostezka od kruhového objezdu směrem na Martinice bude mít délku přibližně 700 metrů. Od okružní křižovatky do středu zóny je to pak asi dalších 1,4 kilometru,“ upřesnil předseda představenstva společnosti Industry Servis ZK Jiří Němec.
Z okružní křižovatky povede ještě další cyklostezka severním směrem. Po zhruba 750 metrech vyústí na východním okraji Holešova. S pohybem cyklistů, případně pěších, počítají i projekty většiny komunikací v zóně. Jde především o severní účelovou komunikaci. Silnice nabídne cyklistům speciální pruh, jenž bude vodorovným dopravním značením oddělen od pruhů pro osobní vozy. „Dojde tak k propojení Martinic a Holešova, respektive Tovární ulice,“ uvedl Němec.
Bezpečně se cyklisté dostanou do zóny i ze západní strany. Součástí komunikace, jež povede do zóny ze současné silnice II/483 spojující Holešov a Zahnašovice, bude rovněž pruh vyhrazený pro nemotorovou dopravu.
Strategickou průmyslovou zónu Holešov připravuje Zlínský kraj přibližně tři roky. Díky zóně poklesne v regionu nezaměstnanost, sníží se rozdíl mezi průměrným výdělkem v kraji a celé České republice, zrychlí se tempo růstu hrubého domácího produktu, oživí se podnikatelské prostředí a urychlí se výstavba dálniční sítě v regionu. Holešovská zóna patří mezi strategické projekty, které byly či jsou výrazně podporovány ze státního rozpočtu. Do stejné kategorie patří například zóny v Kolíně, Nošovicích či Mošnově.