Kromě Čechů, kteří samozřejmě v počtu návštěv vedou, hledali na portále informace z cestovního ruchu také Slováci, Poláci, Italové, Němci a Rakušané. Pokud se na stránky www.vychodni-morava.cz dostávali lidé přes vyhledavače, tak nejčastěji používali Seznam a Google. Kromě toho i Google Images, Centrum.cz či Atlas.cz. Mezi nejčastěji hledaná slovní spojení, z 9.825 různých slovních spojení, patřil „baťův kanál", „bazilika nanebevzetí panny marie", „bilé karpaty" či „morava", uvedla ředitelka Centrály cestovního ruchu Dana Daňová.
Z pohledu marketingu cestovního ruchu Zlínského kraje je portál jedním z nejdůležitějších nástrojů, jak lákat do kraje větší množství zejména domácích turistů. Informace umístěné na portálu pomohou návštěvníkům najít turistické cíle pro dovolenou nebo víkendové pobyty. Upozorňují také na velké množství akcí pořádaných po celé Východní Moravě. Návštěvník může procházet vymezenými oblastmi (kraj, okres, oblast, obec, cíl) a volit z nabídky témat průvodce po lokalitě. Portál nabízí 5 typů mapového zobrazení s živými odkazy a grafickým vyznačením atraktivit, včetně plánu v měřítku 1:10 000 vhodném i pro orientační běh.
Hlavním administrátorem portálu je Centrála cestovního ruchu Východní Moravy. Na aktualizaci a doplňování informací se však podílejí i další subjekty z oblasti cestovního ruchu, například sdružení pro cestovní ruch nebo informační centra.
Projekt portálu byl financován z evropských strukturálních fondů s celkovým rozpočtem 5,6 milionu korun. Kromě české verze je portál nabízen i v německé a anglické podobě. Partnery projektu jsou Sdružení pro rozvoj cestovního ruchu Kroměřížsko, Region Slovácko, Sdružení Hornovsacká dráha, Svazek obcí Mikroregion Valašskomeziříčsko - Kelečsko, Sdružení Mikroregion Rožnovsko, Sdružení obcí Hornolidečska, Region Zlínsko a Mikroregion Luhačovské Zálesí.