„Každá koruna, která se neutratí za sůl a odhrnování sněhu, je dobrá a vrátí se nám i motoristům v podobě větších prostředků na běžnou údržbu a zlepšování technického stavu komunikací,“ říká ředitel ŘSZK Bronislav Malý. Prosincové počasí umožnilo, aby se silničáři věnovali také náhradním pracím – údržbě silničních příkop a nezpevněných krajnic, dopravního značení, bezpečnostního zařízení a silniční zeleně.
Náklady na zimní údržbu silnic II. a III. třídy dosáhly v prosinci největšího objemu v okrese Vsetín (4,8 mil. Kč) a Zlín (3 mil. Kč). Ve zbývajících dvou okresech Zlínského kraje činily 1,7 mil. Kč (Uherskohradišťsko) a 1,5 mil. Kč (Kroměřížsko). V kraji se spotřebovalo 507 tun soli a 2 503 tun inertních posypových materiálů.
Prudké zvýšení nákladů na zimní údržbu silnic oproti prosincovému období už však přinesly první dny roku 2009. Z hlediska spotřeby posypových materiálů byla nejnáročnější čtyřiadvacetihodinová směna od pondělí 5. do úterý 6. ledna. Tehdy sypače na silnicích II. a III. tříd rozptýlily 464 tun soli a 992 tun inertních materiálů.