„Enormní nárůst uživatelů připisujeme novinkám týkajících se zavedení ekologického poplatku za registraci vozidla nesplňujícího stanovené limity a obavám lidí z vysokých sankcí a hrazení příspěvků do garančního fondu za svá nepojištěná často stará, ale nevyřazená auta z registru motorových vozidel,“ přiblížil vedoucí evidenčně správního odboru otrokovické radnice Marcel Nemček.
Elektronická služba Webcall nabízí všem zájemcům možnost elektronického objednání pomocí internetu na konkrétní datum a čas spolu s možností sledování aktuální situace o počtu lidí čekajících ve frontách u agend občanských průkazů, cestovních dokladů, evidence obyvatel, registru řidičů a evidence vozidel.
Během minulého roku využilo elektronického objednání měsíčně průměrně 25 lidí, v prosinci však počet objednaných lidí vzrostl na číslo 125. „I přes tento výrazný nárůst máme stále rezervu a touto službou jsme schopni obsloužit ještě více lidí,“ pokračoval Nemček s tím, že webcall vyčleňuje jednomu klientovi na vyřízení jeho záležitosti na přepážce 30 minut.
Pravidelným monitorováním celého systému radnice zjistila, že obliba elektronického objednávání je přímo úměrná frontám na jednotlivých přepážkách uvedených agend.
Radnice zavedla systém webcall na pobočkách evidenčně správního odboru na konci ledna 2007. Náklady na jeho pořízení dosáhly 30 tisíc korun, které město uhradilo ze svého rozpočtu.