Radnici tak již nyní nic nebrání v podpisu smlouvy s Úřadem Regionální rady regionu soudržnosti Střední Morava o poskytnutí dotace ve výši 51 milionů korun. Náklady celé rekonstrukce se vyšplhají na 68 milionů, rozdíl pokryje město ze svého rozpočtu.
Radnice chce vyřídit všechny nutné administrativní náležitosti co nejdříve tak, aby mohla ještě v letošním roce zahájit stavbu. Předpokládaný termín dokončení rekonstrukce přednádražního prostoru je konec roku 2009.
Základní princip rekonstrukce spočívá v rozdělení prostranství na tři části. Centrální část, před východem z nádraží ČD je navržena jako chráněná pěší zóna, kde budou mít cestující dostatek klidu a prostoru na orientaci. Druhá část je vyhrazena pro výstup a nástup MHD a příměstské dopravy. Třetí část počítá s parkovištěm osobních vozidel. Celý projekt klade důraz na kvalitní orientaci prostoru a integraci různých typů hromadné dopravy. Pamatuje i na komfort cestujících, na cyklisty, kvalitní informační systém i důstojnou estetickou úpravu.
Celá akce bude realizována za plného provozu, což bude klást zvýšené nároky na dodavatele při organizaci výstavby. Nový terminál veřejné dopravy budou v budoucnu využívat nejen obyvatelé Otrokovic.
„Cestující, kteří zde přicestují vlakem pokračují dále do Zlína buď vlakem nebo sítí MHD, případně veřejnou autobusovou dopravou. Skladba cestujících je různorodá, protože ve zlínské aglomeraci jsou centralizovány pracovní příležitosti, je zde soustava školských subjektů všech stupňů, nechybí kulturní a sportovní centra i lázeňské a rekreační centrum. Z tohoto pohledu lze přednádraží prostor označit nejen jako vstup do Otrokovic, ale jako vstupní místo do krajského města, a do více než stotisícové zlínské aglomerace," přiblížil místostarosta města a náměstek hejtmana Zlínského kraje Stanislav Mišák.