V uplynulém školním roce již žáci vyrobili album s názvem Církevní stavby v našich zemích, seznámili se se svatebními zvyky a natočili krátký film o svatbě. Do letních prázdnin ještě musí připravit společnou kuchařku a také stolní hru, dokončit minislovník v jazycích partnerských zemí, vyrobit komiksovou knihu, audionahrávku a splnit další úkoly.
„V rámci projektu se studenti blíže seznámí s životním stylem, historií, kulturou a tradicemi partnerských zemí, tedy Německa, Polska, Slovenska a Turecka,“ upozornil na další klady náměstek primátorky Hynek Steska a vyzdvihl také to, že hlavním komunikačním jazykem je angličtina. „Za dva roky se žákům jistě podstatně rozšíří jejich slovní zásoba. Získají nové znalosti v tvorbě webových stránek, zpracování obrazu, manipulaci s digitálním fotoaparátem či kamerou,“ zdůraznil Steska.
Jednou z podmínek programu jsou návštěvy v partnerských zemích. V průběhu dvou školních roků musí splnit 24 takzvaných mobilit. Po loňských návštěvách Turecka a Německa tak letos zlínští žáci a učitelé navštíví ještě Slovensko a Polsko.
„A samozřejmě děti z partnerských zemí přijedou k nám, do Zlína,“ doplnil Steska. Podle jeho slov se návštěva německých, polských, slovenských a tureckých studentů a učitelů uskuteční právě v těchto dnech, tedy od 4. do 10. října. „V úterý 6. října přijmeme hosty na radnici,“ upřesnil náměstek primátorky.
V průběhu říjnového týdne si budou moci děti prohlédnout také Muzeum obuvi, výstavy na zámku, mrakodrap, ZOO, vilu T. Bati, ale také Luhačovice, archeoskanzen na Modré, Velehrad či Uherské Hradiště. Na dvouletou realizaci projektu škola obdrží grant 16 tisíc eur.