Většina uživatelů azylového domu jsou dlouhodobě nezaměstnaní, kteří své místo na pracovním trhu těžko nalézají. A někteří v sobě musejí teprve najít chuť a zodpovědnost pracovat. Vždyť sociální prostředí z kterého vycházejí a dlouhodobé přežívání bez výdělku či ze sociálních dávek často úplně vytlačilo přirozenou potřebu člověka vykonávat smysluplnou činnost. A právě proto jsou součástí režimu azylového domu také úklidové a drobné údržbářské činnosti v jeho budovách a okolí.
Díky bohaté sněhové nadílce a dobré spolupráci s Technickými službami města Zlína mohlo být nyní do pracovních činností také zařazeno odklízení sněhu z městem spravovaných prostor. Jednalo se konkrétně o kompletní odklizení sněhu z chodníku vedoucího z Příluku do Jaroslavic, který je jedinou spojnicí pro pěší mezi těmito městskými částmi. Na této asi 400 metrů dlouhé trase se během tří dnů vystřídalo devět obyvatel Azylového zařízení v tříhodinových směnách.
„Tuto spolupráci s Technickými službami vítám. Je nutné našim uživatelům nejen poskytnout zázemí, ale také začít utužovat pracovní návyky. A nalézt pro naše uživatele odpovídající pracovní činnost je velice složité,“ uvádí sociální pracovnice Aneta Tatkovská.
Po vzoru podobných zařízení jiných poskytovatelů by také ČČK ve Zlíně chtěl pro své uživatele nově nabídnout Pracovně-motivační program, který by se výhradně věnoval obstarávání adekvátní pravidelné pracovní činnosti pro uvedenou cílovou skupinu. „Výsledkem by mělo být nejen upevnění pracovních návyků uživatelů azylového domu, ale také zvýšení důvěry zaměstnavatelů vůči odvedené práci a našim uživatelům vůbec“dodává Silvie Babčáková koordinátora soc.služeb ČČK.