Ladislav Tetera má 63 let a nyní si již užívá důchodu. Předtím však čtyři desítky let pracoval v různých profesích v dopravě. Posledních patnáct let před důchodem byl náměstkem ředitele společnosti ČSAD Kroměříž (KRODOS BUS, a. s.). Je soudním znalcem v oboru dopravy a motorových vozidel. V dopravě pracoval už jeho otec. Sbírání starých autobusů a náklaďáků se Tetera věnuje od roku 2000. Inspirovali ho k tomu někteří pracovníci tehdejší Karosy Vysoké Mýto, kteří si Teterovi postěžovali, že ve firmě žádnou expozici historických vozů nemají.
„S Dopravní společností Zlín – Otrokovice rád spolupracuji. Když obnovuji nějaké staré vozidlo, využívám služeb moderní lakovny DSZO. A mohu říct, že to dělají dobře,“ konstatoval sběratel. Zámečnické práce mu zajišťuje Jindřich Sieklik ze Zahnašovic. Autobusy a nákladní automobily si také sám řídí, ale má i své řidiče. O ceně renovovaných vozidel a o nákladech na jejich obnovu raději ani nechce mluvit. Má drahého koníčka. A na renovovaná vozidla dává také náležitý pozor. Na běžné zájezdy je zájemcům nepůjčí. Jeho vozidla občas poslouží při natáčení historických filmů nebo jsou několikrát do roka nasazena jako ozdoba slavnostních příležitostí, mezi které patří i zlínský den otevřených dveří DSZO.
Historický vozový park Ladislava Tetery tvoří čtyři staré autobusy a čtyři nákladní automobily. Nejstarším autobusem bude vůz Praga RND z roku 1949. Jeho obnovu sběratel zahájil vloni a teprve ji dokončuje. „Když jezdím po republice, všímám si zapomenutých starých vozidel. Tento autobus jsem našel v Jívové u Olomouce. Chovaly se v něm slepice,“ prozradil.
Zlínské veřejnosti je z dnů otevřených dveří DSZO důvěrně znám Teterův autobus Škoda 706 RO („Dakota“) roku výroby 1956. Jeho karoserie má hnědý odstín. „Tento vůz jsem objevil u Českých Budějovic. Byl až po světla zabořený v blátě,“ vzpomíná. S renovací začal Tetera v roce 2006. Jen nové čalounění sedadel tohoto autobusu přišlo na 65 tisíc korun.
V modrých barvách jezdí první Teterův obnovený autobus ŠD 2040 T . Do červena je barevně provedena karoserie autobusu Škoda 706 RTO LUX. Z nákladních automobilů se v Kroměříži-Bílanech znovuzrodily vozy Praga ST5, sklápěč z roku 1952 Š 706 R („Barča“), Tatra 128 z r. 1953 a Praha V3S, která byla vyrobena kolem roku 1970.
Jízda provozuschopným autobusem-veteránem má své kouzlo. „Jsme Ladislavu Teterovi vděčni, že je ochoten do Zlína se svými starými autobusy přijet. Je to nepochybně i jeho zásluha, že se naše dny otevřených dveří těší tak velkému zájmu veřejnosti. Jsme si vědomi a chceme to ukázat i návštěvníkům, že současnost moderních systémů městské hromadné dopravy z této autobusové historie vyrůstá,“ konstatoval ředitel DSZO Josef Kocháň.