Hejtmani všech čtyř moravských krajů zde prezentovali společný projekt propagující téma regionální gastronomie a bohatství folklorních tradic Morava a Slezsko - region plný chuti a zážitků. Zároveň byl při slavnostním zahájení expozice Zlínského kraje – Východní Moravy představen nový produkt „Baťův kanál – ideální místo pro školní výlety“ – s marketingovým názvem „Vzhůru na palubu“. Propagační tiskovinu přibližující tuto novinku „pokřtil“ hejtman Zlínského kraje Stanislav Mišák společně se svým náměstkem pro kulturu a cestovní ruch Jindřichem Ondrušem, a to symbolicky nápojem námořníků - rumem.
„Věřím, že v rámci těchto nových produktů v oblasti cestovního ruchu budeme moci návštěvníky Východní Moravy přesvědčit o kráse a rozmanitosti našeho regionu i o pohostinnosti jeho obyvatel,“ řekl hejtman Zlínského kraje Stanislav Mišák.
Účastníci veletrhu se také seznámili se společným propagačním materiálem všech moravských krajů, zaměřeným na gastronomii a bohatství tradic, jehož součástí jsou například i konkrétní recepty na přípravu kulinářských krajových specialit. Mapa přiložená k brožuře popisuje jednotlivé etnografické regiony Moravy a Slezska a přibližuje zvyky i tradice tamních obyvatel. Turisté v ní rovněž naleznou informace o vybraných akcích a návrhy výletů za folklórem.
„Právě kulinářské speciality považují obyvatelé Moravy společně s kroji, zvyky a obyčeji za důležitou součást kulturních tradic. Brožura, kterou jsme vydali, má sloužit jako praktická pomůcka pro plánování pobytu v Jihomoravském, Moravskoslezském, Olomouckém a Zlínském kraji. Obsahuje totiž návrh konkrétních tras, na nichž se turisté mohou seznámit s tradicemi a ochutnat některé regionální pokrmy a nápoje,“ uvedl náměstek hejtmana pro oblast cestovního Jindřich Ondruš.
Expozice Zlínského kraje - Východní Moravy se rozkládá na ploše 225 metrů čtverečních a návštěvníci ji najdou v pavilonu V, pod číslem 075. Celkové náklady na vybudování a provoz expozice a další aktivity související s účastí na veletrhu činí 1,5 milionu korun. Finance na tento veletrh pocházejí z ROP, z projektu Marketingové aktivity Východní Moravy v cestovním ruchu.
V expozici Východní Moravy byl poprvé v historii použit originální prvek vodní stěny. S tím souvisí i doprovodný program Východní Morava – voda v pěti proměnách (slivovice, víno, voda z Baťova kanálu, voda ze sv. Hostýna, luhačovické prameny).
Zlínský kraj prostřednictvím Centrály cestovního ruchu Východní Moravy pro veletrh Regiontrou 2009 a vůbec pro celou nadcházející turistickou sezonu připravil řadu nových propagačních materiálů.
Veletrh Regiontour Brno se koná již po osmnácté. Moravské kraje se již počtvrté spojily k vydání společného celomoravského propagačního materiálu.