Hlučný průvod plný masek, který povede harmonikář a medvěd, již po třetí zavítá na největší sídliště ve městě z Charitního domova pro matky s dětmi v tísni Zlín. Monotónní barvy domů tak prozáří nespočet masek, které si účastníci sami pro tento svátek připravili. „Do této rozverné lidové tradice, kterou opět nejen do našeho zařízení přinášíme, se s radostí zapojují nejen obyvatelky našeho domova, ale oslovila i pracovníky ostatních služeb v naší organizaci,“ vysvětluje vedoucí zařízení Eva Danielová a dále pokračuje: „ Příchozí masky neodejdou ze setkání jen s nevšedním zážitkem, mohou si odnést i jednu ze zajímavých cen, které jsme pro nejlepší masky připravili.“ A ti, jejichž maska neuspěje na pomyslném stupni vítězů, nemusejí být smutní. Pro všechny budou připraveny k zakousnutí tradiční masopustní koblihy a čaj.
Charitní domov pro matky s dětmi v tísni Zlín je v provozu od června 1997. Zařízení poskytuje ženám s dětmi v krizi bezpečnou a odbornou službu, aktivně působí a motivuje k činnostem, které nevedou k setrvání nebo prohlubování jejich nepříznivé sociální situace. Je kladen důraz na zachování lidské důstojnosti, posilování sociálního začleňování a podporu rozvoje samostatnosti. Služba vždy vychází z individuálních potřeb uživatelů, přednostně je chráněn zájem dítěte. Dotace na provoz Charitního domova poskytují: Statutární město Zlín, MPSV a drobní dárci.
Masopust začíná 6.ledna, svátkem Tří králů a vrcholí o masopustním pondělí a úterý čtyřicet dní před svátky velikonočními. Tehdy chodí obcemi nebo městy fašankový průvod masek, který končí masopustní zábavou. Posledním dnem tohoto období je Škaredá, neboli Popeleční středa, začátek půstu. Masopustní dny tedy trvají až do doby, kdy končí nadvláda zimy a jaro je za dveřmi.
Počátky masopustu a masopustních obchůzek je předkřesťanském kultu zimního slunovratu. Původně šlo o pohanské svátky - antické slavnosti, tzv. saturnálie, což je jeden z nejvýznamnějších a nejradostnějších svátků římského náboženství slavený na zimní slunovrat k poctě Saturnově. Karneval tedy souvisí patrně s předkřesťanskými oslavami obnovy přírody na začátku jara.