Nejstarším hříšníkem je 59letý řidič, naopak nejmladšími piráty silnic jsou dva teprve 19letí řidiči. „Nejvíce nepořádných řidičů, kteří přišli lidově řečeno o papíry je ve věku 26 let, což kopíruje celostátní statistiky a dává jasný obrázek o tom, že zejména mladší řidiči se na tuzemských silnicích často chovají extrémně nebezpečně a zbytečně riskují životy své i ostatních účastníků silničního provozu,“ varoval zkušební komisař a vedoucí oddělení řidičských průkazů otrokovické radnice Martin Straka.
O vrácení řidičského oprávnění mohou hříšníci požádat nejdříve po uplynutí jednoho roku ode dne jeho pozbytí. Cestu k jeho opětovnému získání jim však zkomplikuje přezkoušení, které probíhá podobným způsobem jako zkouška k získání řidičského oprávnění.
Z celkového počtu více než dvaceti a půl tisíce evidovaných řidičů na Otrokovicku si za více než 34 měsíců platnosti bodového systému připsalo 2578 řidičů nějaký bod do svého hodnocení. To představuje 12,5 % bodovaných řidičů v poměru vůči všem evidovaným a tím řidiči na Otrokovicku převyšují krajský i celorepublikový průměr o více než 1,5 %.
Mezi bodovanými řidiči si jich více než polovina připsala do dvou bodů (1419 řidičů). Nejmladšímu bodovanému řidiči je teprve 16 let, naopak nejstaršímu rovných 81. Podle statistik otrokovické radnice jsou nejčastěji bodováni řidiči ve věku 32 - 35 let, naopak nejslušnějšími jsou starší řidiči ve věku 65 let a více. „Otázkou však také je, jak často tito starší lidé cestují svými motorovými dopravními prostředky,“ zamyslel se Martin Straka s tím, že nejstarším evidovaným držitelem řidičského oprávnění je 99letý muž.
Mezi nejčastější dopravní přestupky řidičů na Otrokovicku patří nedodržení maximální povolené rychlosti, porušení povinnosti vyplývající ze zákazové nebo příkazové značky, nepoužití bezpečnostních pásů, jízda bez předepsaného osvětlení a telefonování za jízdy.