Následovat budou zastávky Družstevní v obou směrech a zastávka U Zámku rovněž v obou směrech. „Pět zmíněných zastávek MHD dostane jízdní pruhy z raženého betonu, což je nejodolnější povrch, jaký se pro tyto účely používá. Nejstarší zastávkové jízdní pruhy zhotovené touto technologií slouží svému účelu bez problémů už asi patnáct let,“ uvedl provozně-technický náměstek ředitele ŘSZK Radek Berecka. Jde rovněž o nejdražší technologii – zhotovení zastávkového pruhu o délce 20 metrů přijde asi na půl milionu korun.
Tato certifikovaná technologie spočívá zjednodušeně v tom, že povrch kvalitní železobetonové desky o síle 20 centimetrů je v určitém stupni tuhnutí betonu posypán speciální směsí cementu a křemičitého písku včetně barviva. Do tuhnoucího betonu se pak otiskují za pomoci bucharu formy, které imitují například tvary dlažebních kostek. To vše se nakonec ještě napouští tekutinou, která dlouhodobě zabraňuje vnikání vody a nežádoucích chemických látek do betonu. Při vytváření tohoto povrchu nesmí pršet ani nesmí foukat silný vítr. Pod touto deskou z raženého betonu musí být vybetonovaná ještě pevná podkladová plocha o tloušťce 85 centimetrů. Subdodavatelem zastávkových pruhů z raženého betonu je firma DIPS, s. r. o., Zlín.
Rekonstruované zastávky získají také zvýšené zaoblené obrubníky, které umožňují přistavovat vozidla MHD blíže k chodníku a které zmenšují vzdálenost mezi nástupištěm a podlahou vozidla. To je výhodné zejména pro osoby se sníženou pohyblivostí, pro vozíčkáře nebo cestující s kočárky. Investorem chodníkové části zastávek včetně obrubníků je město Zlín.
Tři zastávkové jízdní pruhy tohoto typu nechalo ŘSZK zhotovit už v loňském roce v obou směrech na zastávce Křiby a na zastávce Pod Babou ve směru na Jižní Svahy. Práce na pěti dalších zastávkách začnou v březnu, jakmile to dovolí počasí, a budou ukončeny do 30. června 2009.
Pro cestující veřejnost i motoristy budou stavební práce na nových zastávkových jízdních pruzích znamenat určitá omezení. Zastávka Pod Babou a zastávky Družstevní v obou směrech budou provizorně posunuty po dobu výstavby do prostoru před zastávkovým zálivem. Trolejbusy tedy budou zastavovat v běžném jízdním pruhu a motoristé budou mít k dispozici při průjezdu kolem zastávky vždy jen jeden volný jízdní pruh. Obě zastávky U Zámku mají poměrně dlouhé jízdní pruhy, proto bude výstavba nového povrchu probíhat střídavě vždy v jedné polovině délky zálivu a ve druhé budou zastavovat vozidla MHD.
„Prosíme motoristy o zvýšenou opatrnost při jízdě v okolí budovaných zastávek. Věříme, že odvedené dílo bude obyvatelům Zlína dlouho dobře sloužit a že se nám všem nynější několikatýdenní dopravní omezení vyplatí,“ dodal Berecka.